vineri, 30 noiembrie 2012

Impactul economic al unui aeroport / Economic Impact of an Airport

Impactul economic al unui aeroport

Cele mai multe aeroporturi trebuie să justifice proiectele lor de dezvoltare in fata unui consiliu – local sau regional, dupa caz, in fata membrilor acelui consiliu, in fata autoritatilor aeroportuare, sau in fata altor organisme regionale, nationale sau internationale.
Efectele economice sunt măsurate prin activitatea economică, venituri, precum și prin locuri de muncă generate de activitatea aeroportului sau de simpla existenta a acelui aeroport.

Impactul economic generat de un aeroport local, poate fi direct sau indirect.
În plus, un aeroport poate genera efecte multiplicatoare, care includ banii cheltuiți la sau pentru acel aeroport. Acesti bani intra in economia regională.


Impactul direct poate fi influentat de oricare din următoarele:
Linii aeriene (operatori transport aerian),
Transportatori aerieni de marfă,
Taxiuri de aer sau chartere,
Servicii aeroportuare,
Managementul și operațiuninile aeroportuare,
Agenții de închiriere de mașini,
Operațiuni corporative de zbor,
Expeditori,
Operatori cu bază fixă,
Proiecte guvernamentale desfasurate pe aeroporturi sau
Chiriașii din aeroport (persoane fizice sau juridice care au incheiat contracte de inchiriere pentru spatiile detinute de aeroport).

Impactul indirect poate fi poate fi generat de cheltuielile realizate de utilizatorii aeroportului sau de cheltuielile regionale la afacerile locale, ca urmare a utilizării serviciilor aeroportului sau ca urmare călătoriilor aeriene efectuate.
Câteva exemple de efecte indirecte generate de activitatea aeroportuara sau de activitatea utilizatorilor, sunt:
Vânzarea de alimentare și băuturi,
Cazare,
Divertisment,
Vânzarea cu amănuntul,
Agentii de turism precum și
Servicii de transport la sol.

Pentru a calcula impactul economic al aeroportului, efectele directe și indirecte trebuie să fie măsurate, împreună cu o evaluare a efectului de multiplicare. Oamenii evalueza efectele economice în moduri diferite, astfel definitia impactului economic a unui aeroport poate fi o provocare. O definitie valabila ar putea fi "rezultatul cheltuielilor sau a tranzacțiilor de vânzare – cumparare între întreprinderi sau alte entități, cheltuieli care pot fi urmărite si legate direct de prezența unei anumite facilitati, a unei anumite activitati sau a unui anumit serviciu aeroportuar"

Sursa: Airport Cooperative Research Program, Report no.16


Economic Impact of an Airport

Most airports must justify their improvement projects to their city council, county board members, airport authority, or other governing bodies. Economic impacts are measured by the economic activity, earnings, and jobs generated by the airport activity or because the airport exists.

Economic impact generated by a local airport can be either direct or indirect.
In addition, an airport may generate multiplier impacts, which include money spent at or for the airport that flows through the regional economy.

Direct impacts can include any of the following:
Airlines,
Air cargo carriers,
Air taxis or charters,
Aircraft services,
Airport management and operations,
Car rental agencies,
Corporate flight operations,
Freight forwarders,
Fixed-base operators,
Government projects based at airports, or
Airport tenants.

Indirect impacts may be generated from expenditures by airport users or from regional expenditures at local businesses as a result of airport use or travel.
Some examples of indirect impacts generated by aircraft activity or users are:
Food and beverage sales,
Lodging,
Entertainment,
Retail sales,
Travel agencies, and
Ground transportation.

To calculate the economic impact of aviation, direct and indirect impacts must be measured, along with an assessment of the multiplier effect. People assess economic impacts in many different ways, so defining economic impact can be challenging. This tool defines the economic impact as “the result of expenditures or sales transactions
between businesses or other entities that can be directly traced to the presence of a particular facility, activity, or related service”

Source: Airport Cooperative Research Program, Report no.16

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu